vraagteken-g-oranje2x

De 8 stappen van de CheckAsbest App

CheckAsbest is een asbestinventarisatie- en managementsysteem voor mensen en systemen op kantoor en in het veld. De backoffice is hiermee voor een groot deel geautomatiseerd. U verhoogt gegarandeerd de productiviteit en verlaagt de kosten. Dat kan wel oplopen tot 50% tijdswinst op kantoor en in het veld. Bovendien nemen de faalkosten en foutenmarge beduidend af.

In een paar stappen van opdracht krijgen naar facturatie.

  • 1. Toevoegen opdracht: Uw klant geeft u via de app die in uw huisstijl in de App Store staat, opdracht voor een asbestinventarisatie. Dit wordt automatisch ook als melding in het LAVS gezet.
  • 2. Projectvoorbereiding: U of iemand anders uit uw team bereidt het project met behulp van handige checklists op kantoor voor conform uw ISO processen & eisen conform processchema asbestinventarisatie.
  • 3. Plannen: De DIA ziet real-time alle projectgegevens dat voor hem is ingepland. Hij navigeert via ‘Google Maps‘ navigatie naar de projectlocatie.
  • 4. Uitvoeren: De DIA voert de inventarisatie uit op locatie. Met de Inventarisatie App kan de DIA op locatie tekeningen maken, projectgegevens aanpassen en monsters en bronnen met hun risicoklasse toevoegen. De app houdt zelfs de blootstellingsuren van de DIA bij.
  • 5. Lab: Bij het uitchecken van de inventarisatie bestelt de app automatisch de monsteranalyses bij het laboratorium naar keuze.
  • 6. Rapportages: Het systeem maakt automatisch 2 soorten rapporten:
    a) het intern kwaliteitsrapport in PDF
    b) een concept klantrapport in Word. Het rapport en de tekeningen kunt u desgewenst nog bewerken. Als de SMA-rt certificaten (en hun analyses) binnen zijn, worden deze aan het klantenrapport toegevoegd. Na een laatste check zend u het rapport in PDF naar uw opdrachtgever.
  • 7. LAVS: Met één druk op de knop worden alle bronnen met haar relevante kenmerken in het systeem van het LAVS geschoten.
  • 8. Factuur: Er wordt automatisch een factuur gegenereerd naar de opdrachtgever.

Schematisch komt het proces van de CheckAsbest Inventarisatie App er op neer dat een groot deel is geautomatiseerd en er nog een paar simpele stappen overblijven voor de medewerkers. Het werk van een DIA wordt door deze Inventarisatie App, digitaal, effectief en efficiënt.

Benieuwd hoe CheckAsbest uw DIA’s effectief kan laten werken?

Neem contact op voor een vrijblijvende offerte!